Synnejysk kaffeettemæe
Caféeftermiddag med Æ Synnejysk Orkeste
Traditionen tro afslutter vi sæsonen med et overdådigt "synnejysk kaffeboe" med mange lækre kager, der hører til vores egns kulturarv.

Orkesteret "Sønderjysk Kaffebord" sørger for den musikalske underholdning med dejlige numre af bl.a. Valdemar Rasmussen, ligesom der naturligvis også er fællessang.

Orkestret består af: Mogens Dam, sang, harmonika og trompet, Morten Pedersen klaver, Bent Skourup guitar og violin Nicolas Kock kontrabas.
For ca 10 år siden fik Mogens Dam en ide om at præsentere publikum i og omkring Esbjerg for Sønderjysk kaffebord med alt hvad det indeholder.
Udover at der naturligvis skulle være mere end 20 forskellige kager, sammensatte han også et orkester på konservatoriet i Esbjerg bestående af ægte synderjyder.
Det blev en stor succes og en fast tilbagevendende begivenhed i Café Ørsted på konservatoriet i Esbjerg.

Se en smagsprøve på orkestret her: Youtube

Der er lagt op til en festlig eftermiddag, og du får alle kageopskrifter fra det lækre kaffebord med hjem.
Caféen arrangeres i samarbejde med Rømø Jazz.

Billetter á 60 kr.inkl. kaffebord
sælges i forsalg i Paletten v./ Lis Jønsson 7475 1172 (kontant) eller ved indgangen.
Luk vindue