Hjem » Arrangementer » Ninna Andreasen

Ninna Andreasen

20. feb. 2025 | 19:30

Torsdag den 20. februar 2025 får vi besøg i Emanuel af den vestjyske sangskriver og storyteller Ninna Andreasen, der med humor, rå følsomhed og gode (løgne)historier vil tage os med på en tur til kanten af geografien og tilværelsen.

Med sange som “Den Sidste Vinterdag”, “Kridthuset”, “Stæreblind” og “Mellem dig og mig” har Ninna Andreasen fået publikum til at græde – nogle gange af grin, andre gange af ømhed.

Ninna Andreasens bagkatalog er skrevet til at blive spillet for folk, der nyder iørefaldende folksange om næsten alt andet end romantik og kærlighed. Sangene handler derimod om at se for meget fjernsyn, de ynkelige krumspring i forbindelse med rygestop, spekulationer om, hvor folk får deres penge fra – altså kort sagt: De 91-93% af livet, som ikke handler om parforhold og knuste hjerter.

Historiefortællingen i og mellem sangene tager udgangspunkt i de skæve betragtninger på tilværelsen. Det har ført til sammenligninger med navne som Allan Olsen, Johnny Madsen og Niels Hausgaard.

Koncerten begynder kl. 19.30, og dørene åbnes en time før.

Ninna Andreasen
ALLE ARRANGEMENTER