Hjem » Arrangementer » Danske sange og salmer i flamencostil

Danske sange og salmer i flamencostil

31. aug. 2024 | 15:30

Der er lagt op til et musikalsk festfyrværkeri med både ynde og inciterende rytmer, når duoen Erika Sanchex og Kai Bredholt giver koncert i Emanuel og fremfører danske salmer og sange i flamencostil.

Koncerten er kulminationen på en workshop, som Skærbæk Egnskor og Sing’n Swing gennemfører sammen med Erika og Kai. Koncerten giver derfor også et godt indblik i, hvad de lokale korsangere har arbejdet med i løbet af dagen sammen med Kai og Erica.

Kai Bredholt har i 30 år været ansat som skuespiller, musiker og instruktør på Odin Teatret i Holstebro. Erika Sanchex, som kommer fra Mexico, er flamencodanser. Hun bor i Danmark og arbejder som danser, sanger og som arrangør af kulturelle begivenheder og teaterforestillinger.

Med harmonika, det mexicanske strengeinstrument jarana og flamencosko på fødderne fortolker Erika og Kai danske sange og salmer i ægte flamencostil, tilsat flamencodans, mexicanske sange og vestjysk festpolonaise.

Danske sange og salmer i flamencostil